We zijn er!!

6 mei 2016 - Davao City, Filipijnen

JAAAA!! Daar zijn we dan eindelijk!

Op 2 mei vlogen wij met z'n alle richting Davao-City, op 3 mei om half 3 's middags waren we er dan eindelijk. Wat een lange vlucht zeg, nog nooit zo ver en lang gevlogen. Maar het was het zeker waard!

Wat werden we toch ontzettend lief opgevangen op het vliegveld door JecJec en Doods. Onze stagebegeleidster een chauffeur. Na ongeveer een uurtje waren we bij het ziekenhuis aangekomen. Ondertussen was het ontzettend hard aan het regenen. Het regenseizoen is hier namelijk bezig, waar je overigens niet zoveel van merkt. Ongeveer 1x per dag is er even een flinke regenbui, niet zo heftig als ik had gedacht.

We zijn nog niet begonnen met onze stage, daarmee beginnen we aanstaande maandag pas. Even een weekje dus om bij te komen. We hebben verschillende dingen gedaan, we zijn oa naar het politie bureau hier geweest in Calinan. Dat was echt een ontzettend aparte ervaring. We moesten ons inschrijven zodat wij bekend zijn hier. Eenmaal daar aangekomen kregen we ontzettend veel aandacht van al die mannen daar, want wit zijn betekend hier dat je erg mooi bent. Aangezien bijna iedereen hier NIET bruin wilt worden maar zo wit mogelijk willen blijven. Sommige politie agenten wilde met ons op de foto en andere mannen maakte van ons ook weer foto's. Echt zo bizar. De gevangenen die daar achter de tralies zaten wilde van ons allemaal ook een handje en wilde onze namen weten.

Als we boodschappen gaan doen, worden we van alle kanten bekeken en 'beautiful' genoemd. Heel erg leuk, maar moet er toch even aan wennen.

Voor de rest hebben we nu nog een weekend vrij en gaan we aanstaande zaterdag 7 mei raften met andere Nederlandse studenten hier van de HAN. Heel erg veel zin in! 'S avonds gaan we het nachtleven in Davao ontdekken, ik ben benieuwd.

Ik hou jullie verder op de hoogte! Elke week zal ik iets hier op schrijven met eventueel wat foto's. Ik heb ontzettend veel zin om met mijn stage hier te beginnen en meer te weten te komen over de mensen van het ziekenhuis

De mensen zijn trouwens zó ontzettend lief hier! Als de hele wereld zo lief zou zijn, zou de wereld een stukje mooier zijn.

1. Anja:
    6 mei 2016
    Hoi Deborah leuk om iets van je te horen hoe het daar is. En een leuk verhaal weet ik ook een beetje hoe het daar is. Nu succes met je eerste stage dag. Liefs Anja
  2. Andre:
    6 mei 2016
    Vooral het laatste is mooi gesproken xxx
  3. Joke lanters:
    9 mei 2016
    Heel veel succes met je eerste stagefaciliteiten. Zal er wel heel anders uitzien als in Nederland. Geniet van alles. Groet uit Dukenburg ook van Martin.