De vierde (stage)week

5 juni 2016 - Davao City, Filipijnen

En alweer een week voorbij, en wat was het achteraf gezien een leuke week! Afgelopen week stond in het teken van het 37 jarig bestaan van het Isaac T. Robillo Memorial Hospital. Een week vol activiteiten met als afsluiter een feestje!
Eigenlijk wisten we niet zoveel af van deze week, maar naar mate de week vorderde werd het allemaal wat meer duidelijk. Iedere afdeling had z'n eigen team, Anne, Fleurine, Iza en ik zaten in team A. Dat was het team van St. Anne. Voor de rest had je dan nog team B, C en D. Ieder team had ook z'n eigen kleur, wij hadden de kleur grijs.
Elke dag hadden we 'ballgames', dit waren dan basketbal en volleybal. Daarbij moesten we dan tegen verschillende teams. Op maandag begonnen we trouwens met een wandeling om 5 uur 's ochtends. LEUK!!! not. Gelukkig was de wandeling maar van korte duur. Daarna hadden we de ochtend zumba en daarna begonnen we met de ballgames.
Tussendoor hebben we een ochtendje stage gelopen maar we konden geen hele dagen stage lopen door de ballgames. Op donderdag waren er de championships, dus degene die hadden gewonnen met de ballgames moesten tegen elkaar spelen. Helaas had team grijs, ons team, geen game gewonnen.
Op vrijdag was dus het grote feest, precies op die dag bestond het ziekenhuis ook 37 jaar. We hadden in de ochtend een 'holy mass' er kwamen dus priesters en nonnen naar het ziekenhuis om daar een mis te houden. Daar zijn we wel heen geweest vanuit respect van ons naar de mensen hier. Daarna hadden we de 'motorcade', hierbij gingen we met medewerkers van het ziekenhuis met auto's en motors door het dorpje Calinan rijden, waar het ziekenhuis zit. Samen met Anne zat ik achterin een pick-up truck, echt heel erg leuk! Iedereen uit het dorp riep en zwaaide naar je, iets wat altijd gebeurd als je hier door het dorpje loopt.
Eenmaal terug gekomen gingen we onze dans oefenen die we samen met ons team hadden, deze hadden we eerder die week ook al een paar keer geoefend. Ik zag er eigenlijk tegenop om te dansen, aangezien ik niet zo sierlijk ben maar eerder een stijve hark. Verder die dag hebben we met z'n alle en een paar verpleegkundige geluncht in de koffie spot, een tentje hier in de buurt.
's Avonds hadden we dus het feest, er was een dance contest, Filipino's got talent, en we gingen met z'n alle eten en gezellig dansen en kletsen. Ik heb me heel erg vermaakt die avond en heb wat medewerkers van het ziekenhuis beter mogen leren kennen! Team grijs, ons team, heeft trouwens de dance contest gewonnen en het filipino's got talent! WOEHOE!
Zaterdag was dus een soort van brakdag, we hebben eigenlijk niks gedaan en het lekker rustig aan gedaan aangezien we zondag weer hadden volgepland.
Zondag zijn we met de andere Nederlandse studenten naar het park Eden gegaan, een park hier in Davao waar je verschillende dingen kunt doen zoals sky-cycle, sky-swing, paardrijden, zwemmen etc. Dit was ook erg leuk, ik heb de sky-cycle en de sky-swing gedaan omdat die mij het leukst leken, die andere dingen leken mij wat minder. Het was ook leuk om de andere Nederlandse studenten te leren kennen. We zijn daarna nog met z'n alle wezen uiteten in Davao, daar heb ik echt heel lekker zalm gegeten en aardappels, even wat anders dan de rijst hier! Een goede afsluiter van de week dus.
Aankomende week hebben we wel een gewone stage week, alleen dan maar 4 dagen. We hebben stage op St. Bernadette, en op woensdag gaan we ook weer naar het health center. Vanaf vrijdag zijn we 10 dagen vrij en dan gaan we 10 dagen naar PALAWAN toe!! Lekker tussendoor een vakantie waarbij we nog meer van het mooie Filipijnen kunnen zien. Er zal na Palawan weer een blog online komen! :)

1. Erica:
    Hoi hoi ,,,
    Wat maak je toch veel mee.
    We keken er al naar uit,leuk en mooi geschreven .
    Geniet van deze stage ..en voor volgende week een hele mooie en fijne vakantie ....liefs Opa en Oma xxxx
  2. Lonneke:
    7 juni 2016
    Wauw het lijkt me super wat je allemaal meemaakt daar . Geniet ervan !!
  3. Andre:
    7 juni 2016
    Heel leuk om te lezen dat jullie het naar jullie zin hebben ....geniet maar lekker veel liefs papa xxx
  4. Joke lanters:
    8 juni 2016
    Helemaal tegen. Wil je nog wel terug naar Nederland?
    Geniet er maar van . Wij kijken uit naar je volgende bericht en foto's. Groetjes Martin en Joke
  5. Erica:
    9 juni 2016
    Erg blij je vanmiddag gesproken en gezien te hebben ..
    Je ziet er erg goed uit .....
    Veel plezier de aankomende dagen ...geniet Deb.
    Dikke knuffel van Opa en een grote dikke van Oma .xxx
  6. Ingrid Geerts-Buis:
    10 juni 2016
    Leuk hoor wat jullie allemaal beleven. Best dynamisch allemaal. Het klinkt als een groot feestje, grappig om te lezen dat je geen hele dagen stage kon lopen i.v.m de balgames. Geniet van jullie tijd in Palawan!