De derde stageweek

29 mei 2016 - Davao City, Filipijnen

Onze derde stageweek was op St. Catherine, de tweede week daar voor ons op de afdeling. Het is erg veel routine werk daar maar de kinderen maken het al een stuk leuker.
We hebben maandag en dinsdag 'gewone' stage dagen gehad van 7 tot 3. Het is leuk dat als je er al wat langer werk je meer een band krijgt met de verpleegkundigen die op de afdeling werken. Woensdag zijn we weer naar het health center gegaan, dit keer was het veel minder druk dat de week daarvoor maar als nog waren er een stuk of 50 kinderen. De dagen op het health center zijn maar korte dagen, even een soort van 'break' tussen de week door. De middag zijn we dan vrij en we kijken per week wat we die middag gaan doen, ligt ook een beetje aan het weer.
Donderdag en vrijdag hebben we weer twee stage dagen gehad op St. Catherine. De afgelopen twee weken op die afdeling gingen erg snel, wel jammer.
Vrijdag hoorde we van Dr. Ruben Robillo dat we het weekend naar Talikud mochten, naar het huis van zijn zus daar. Daar zijn Anne, Fleurine en ik heen geweest. Zaterdag ochtend om 6 uur vertrokken we hier bij het ziekenhuis naar de haven van Davao. Vanuit Davao zijn we met een bootje naar het eiland Talikud gevaren en bij de haven daar werden we opgehaald en naar het huis van de zus van Ruben gebracht.
Eenmaal daar aangekomen was het echt zo ontzettend mooi! Het was een huis wat een beetje in Afrikaanse stijl was gebouwd en ingericht. We hadden echt een enorm mooi uitzicht op de zee, die overigens heel erg helder was. Heb nog nooit zo'n heldere zee gezien en in gezwommen. Het weekend daar hebben we gewoon daar gerelaxt zodat we ons weer konden opladen voor (alweer) een nieuwe week hier.
De vierde stageweek, en de vijfde week hier is alweer in zicht. Die week staat in het teken dat het ziekenhuis zoveel jaar bestaat, ik weet niet precies hoeveel jaar. ooops. Er zijn heel veel activiteiten rondom het ziekenhuis maar daar zal ik mijn volgende blog wel over schrijven!

1. Erica:
    31 mei 2016
    Hoi Deb,
    Leuk je verslag weer te lezen .
    Je hebt weer veel mee gemaakt ,bij ons gaan de weken gelukkig ook snel voorbij .
    Vooral ook genieten Deb.liefs open oma xxxx
  2. Anja:
    31 mei 2016
    Hoi Deborah leuk weer wat van je te horen jij hebt het naar je zin in ieder geval. Nu we moeten snel een keer Skype ik denk dat ik de enige ben die dat nog niet heeft gedaan het gaat je goed tot de volgende week maar weer.xxxx
  3. Joke lanters:
    1 juni 2016
    Weer nieuwe belevenissen. Prachtig blijf genieten. Lieve groeten van je buren.
  4. Ingrid Geerts-Buis:
    1 juni 2016
    Jullie hebben het weer mooi van elkaar!! Wat een avontuur!
    Hier op het ROC gaan de weken ook snel maar wij hebben geen uitzicht op zee :)